Wednesday, February 18, 2009

PERAK KE SARAWAK


“Kapit! kau biar betul Mat, semua dapat Sarawak ke?” Aku memang tidak percaya kata-kata Mat, bunyinya seperti Mat ingin mengenakan aku, tapi Mat bukan jenis yang suka mengenakan orang. “Kau pulak dapat mana?” aku inginkan kepastian. “Aku pun Sarawak juga, Miri, Semua dapat sana la, kecuali Kak Nor, Paeh, Zila, Dzul dan Erny sebab dah kawin. Tegas Mat. Aku masih tidak mempercayainya walaupun Mat mendapatkan maklumat tersebut sendiri di Putrajaya. Tak kan semua dapat Sarawak, siapa pula nak mengajar di semananjung ni. Hampir ke semua kawan yang aku tanya dapat ke Sarawak. Aku tidak dapat menerimanya, dan aku percaya ada kesilapan dalam sistem maklumat penempatan tersebut, aku ingin melihat sendiri di internet.

Tahniah! anda di tempatkan di negeri Sarawak. Maklumat penempatan anda adalah seperti berikut, "Kapit" berkuatkuasa pada 2 Februari 2009…

0 comments:

Post a Comment